Szemelvények az Evangélikus iskolák kutató tanárainak IV–VI. konferenciáin elhangzott előadások anyagából
Opera Scholarum 4.
Az Opera scholarum könyvsorozat negyedik darabja a korábbi kötetekhez hasonlóan (A tudomány vonzásában, Új utakon, Tudomány és küldetés) olyan pedagógusok írásait teszi közzé, akik evangélikus köznevelési intézmények tanáraiként mindennapos oktató-nevelő munkájuk mellett elkötelezettek a tudományos tevékenység és a tágabb értelemben vett kutatómunka iránt.
A tanulmánykötet az előzménynek tekinthető tudományközi konferenciák célkitűzésével összhangban nem egy tudományterületre összpontosít, hanem bemutatja azt a sokszínűséget, amely az evangélikus iskolákban tanító tanárok szerteágazó tudományos érdeklődését jellemzi az irodalom- és nyelvtudomány, a hittudomány, a természettudományok, a történettudomány, az iskolatörténet, valamint a pedagógia területén.
Kötetünk címe – Keresztutak – erre a konstruktív tudományos párbeszédre is utal, kifejezi ugyanakkor azt is, hogy a kezdeményezés köré szerveződő tanári-kutatói közösséget a tudományos igényű pedagógiai munkán túl a közös értékrend, az ökumenikus szemléletű keresztény világnézet is összeköti.
Reményeink szerint tanulmánykötetünket szaktudósok, gyakorló pedagógusok, tanulni vágyó diákok, valamint a pedagógiai munka iránt érdeklődő olvasók egyaránt örömmel forgatják majd.